Experimentální učebna pro výuku přírodovědných předmětů
Základní údaje o projektu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.16/01.0001
Operační program: Vzdělání pro konkurenceschopnost
Prioritní osa: 7.1 Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 7.1.1 Zvyšování kvality vzdělávání
Název výzvy: Jihomoravský kraj - Výzva č. 1 pro GP - oblast podpory 1.1.
Typ projektu: grantový
Finanční objem projektu: 7.434.844,64 Kč
Časový harmonogram: 1. 5. 2012 - 28. 2. 2015
Cílová skupina: Studenti Gymnázia Rájec-Jestřebí a jejich vyučující
Cíle projektu:
1. Zařídit experimentální učebnu pro výuku fyziky, biologie, chemie a environmentální výchovy výukovými sadami připojenými k počítačům, pořídit interaktivní tabuli a vizualizér k ní.
2. Připravit soubor výukových činností a materiálů pro výuku pomocí sad v experimentální učebně
3. Pořídit přírodovědnou knihovnu, která bude využívána jako odborný literární zdroj pro výukové činnosti v experimentální učebně
4. Navrhnout systém exkurzí, praktických cvičení a kurzů, na kterých budou teoretické poznatky získané při výuce ověřovány
5. Zatraktivnit výuku přírodovědných předmětů, skloubit teoretické poznatky s praktickými dovednostmi.
Stručný obsah projektu:
Projekt spadá do oboru 79 Obecná příprava, je zaměřen na vytvoření experimentální přírodovědné učebny pro výuku biologie, chemie, fyziky a environmentální výchovy a práci s názornými pomůckami při vyučování v této učebně. V rámci projektu budou pořízené sady pro výuku uvedených předmětů, které budou propojeny s počítači, studenti na nich budou zpracovávat a vyhodnocovat zadávané úlohy. Učitelské sady budou navíc propojeny s interaktivní tabulí, aby mohli výsledky vyučující znázorňovat na této tabuli. Součástí těchto sad bude i mobilní výstupní jednotka, která umožní sady plně využít v terénu při plánovaných cvičeních. Vyučující si v rámci projektu připraví práce do hodin pro studenty, které budou studenti řešit pomocí pořízených sad. Při práci budou moci studenti využívat přírodovědnou knihovnu, kterou pořídíme také z rozpočtu projektu. Na vyučovací hodiny budou navazovat exkurze, praktická cvičení a kurzy, v kterých budou moci studenti ověřovat teoretické poznatky v terénu a praxi.
Klíčové aktivity:
1. Vybudování experimentální učebny
2. Technická a přírodovědecká knihovna
3. Činnosti v experimentální učebně pro rozvoj vědomostí, dovedností, postojů a schopností studentů v přírodovědných předmětech
4. Systém exkurzí, praktických cvičení a kurzů
Přínos pro cílovou skupinu:
1. Studenti budou:
- pracovat s moderními technologiemi, vyhodnocovat získané poznatky a pracovat na počítačích
- mít názornější výuku přírodovědných předmětů
- v hodinách aktivně zpracovávat úkoly, poznatky nebudou přijímat pouze pasivní formou
- získávat dovednosti při práci s moderní technikou a informačními technologiemi
- získávat pozitivnější vztah k přírodním vědám
- pracovat s technickou a přírodovědeckou literaturou a tím rozvíjet čtenářskou gramotnost
- na exkurzích, praktických cvičeních a kurzech pracovat s moderní technikou přímo v terénu
2. Učitelé budou:
- mít připraven systém práce se sadami pro výuku přírodních věd, budou mít zpracovány metodické postupy, navrženy pracovní listy a úkoly
- mít připraven systém exkurzí, cvičení a kurzů do terénu a praxe navazujících na teoretickou výuku
- mít vybavenou učebnu pro práci s informačními a moderními technologiemi ve výuce
- mít připravenou zajímavou výuku k rozvoji dovedností a schopností studentů, pomocí které budou moci snáze motivovat studenty
- mít připraven systém práce pro využívání technické a přírodovědecké knihovny
Výstupy projektu: vzhledem k velikosti souborů není možné je umístit na těchto stránkách, jsou k dispozici u Ing. Stanislava Laštůvky, 603588369 na vyžádání
.
mapa
Meteostanice