"Klíčové kompetence studentů přírodovědných předmětů na Gymnáziu v Rájci-Jestřebí a jejich rozvíjení pomocí ICT"
Základní údaje o projektu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/01.0062
Operační program: Vzdělání pro konkurenceschopnost
Prioritní osa: 7.1 Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 7.1.1 Zvyšování kvality vzdělávání
Název výzvy: Jihomoravský kraj - Výzva č. 1 pro GP - oblast podpory 1.1.
Typ projektu: grantový
Finanční objem projektu: 2.064.718,12 Kč
Časový harmonogram: 25. 3. 2009 - 24. 3. 2011
Cílová skupina: Studenti Gymnázia Rájec-Jestřebí a jejich vyučující
Cíl projektu:
1. Vytvoření výukových materiálů pro interaktivní tabuli k výuce přírodovědných předmětů
2. Vytvoření kurzů, testů, pracovních listů a úloh k procvičování v e-learningovém prostředí
3. Rozvoj využívání ICT ve výuce přírodovědných předmětů
4. Možnosti sebehodnocení žáků při využívání e-learningových kurzů
5. Větší motivace žáků ke studiu
6. Zvládnutí e-learningového prostředí pro učitele
7. Zvládnutí práce s interaktivní tabulí pro učitele
Stručný obsah projektu:
Projekt je předkládán do oblasti podpory a chce zvýšit kvalitu využívání ICT v přírodovědných předmětech. Cílem projektu je vytvořit přírodovědné kurzy v e-learningovém prostředí pro přípravu testování a sebehodnocení žáků, zvýšit využívání ICT ve výuce, získat zpětnou vazbu k výuce probíhající ve škole, zvýšit názornost vyučování pomocí interaktivní tabule, vytvořit, případně nakoupit a ověřit výukové materiály pro interaktivní tabuli. Cílovou skupinou jsou žáci a učitelé Gymnázia Rájec-Jestřebí. U žáků by díky projektu mělo dojít k rozvoji klíčových kompetencí v přírodovědných předmětech, ke zvýšení vnitřní motivace ke studiu, k rozvoji využívání ICT ve výuce a tím i rozvoji počítačové gramotnosti. Učitelé by si vytvořili systémový rámec pro práci v přírodovědných předmětech, také zvýšili počítačovou gramotnost a připravili pestřejší výuku pro motivaci žáků.
Klíčové aktivity projektu:
1. Vytvoření výukových materiálů pro interaktivní tabuli k výuce přírodovědných předmětů
2. Vytvoření e-learningových kurzů k výuce přírodovědných předmětů
Přínos pro cílovou skupinu:
Základní přínos pro cílovou skupinu žáků je:
- využívání ICT ve výuce i domácí přípravě
- snadnější pochopení probíraných témat díky názornosti a a vizualizaci na interaktivní tabuli
- možnost rychlé nápravy při špatném pochopení
- zatraktivnění výuky přírodovědných předmětů
- možnost sebeprezentace
- udržování kontaktu s učiteli i při absencích
- možnost řešení náročných úloh pro talentované žáky, základních úloh pro žáky, kteří nemají k předmětu takový vztah
- možnosti testování a sebehodnocení
Základní přínos pro cílovou skupinu učitelé je:
- zvýšení individuálního přístupu k žákům
- snadnější vysvětlování témat díky názornosti
- zvýšení systémovosti výuky
- možnost porovnání sebehodnocení a hodnocení žáků
- snadnější motivace žáků
- možnost vytváření pracovních listů, testových a jiných materiálů pro výuku
- zlepšení práce s ICT
Koordinátorem projektu je Ing. Stanislav Laštůvka a na řešení se podílí vyučující přírodovědných předmětů - zeměpis, biologie, chemie, fyzika, matematika.
Výstupy:
- lekce pro interaktivní tabuli a powerpointové prezentace
- e-learningové kurzy v prostředí moodle
Využívání kurzů v e-learningovém prostředí a programy pro interaktivní tabuli bude zajištěno po celou dobu udržitelnosti projektu. Vyučující mohou v e-learningovém prostředí vytvářet kurzy nové, případně mohou vytvářet i nové lekce pro interaktivní tabuli a powerpointové prezentace.
TENTO PROJEKTJE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY
.
mapa
Meteostanice