Terénní výuka k environmentální výchově
Základní údaje o projektu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/03.0012
Operační program: Vzdělání pro konkurenceschopnost
Prioritní osa: 7.1 Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 7.1.1 Zvyšování kvality vzdělávání
Název výzvy: Jihomoravský kraj - Výzva č. 3 pro GP - oblast podpory 1.1.
Typ projektu: grantový
Finanční objem projektu: 3.505.803,-- Kč
Časový harmonogram: 1. 4. 2011 - 30. 6. 2012
Cílová skupina: Studenti Gymnázia Rájec-Jestřebí a jejich vyučující
Cíl projektu:
1. Vytvořit sytém jednodenních terénních cvičení zaměřených na aktivní pobyt v přírodě a životní prostředí a
výukových materiálů k jednotlivým činnostem.
2. Vytvořit systém vícedenních kurzů zaměřených na aktivní pobyt v přírodě a životní prostředí a výukových
materiálů k jednotlivým činnostem.
3. Vytvořit výukové materiály pro projektové dny, v kterých se budou vyhodnocovat a zpracovávat poznatky z terénních cvičení a kurzů.
4. Přilákat studenty k aktivnímu pobytu v přírodě a motivovat je ke sportovním činnostem, vést je k uvědomění si odpovědnosti za svůj zdravotní stav.
5. Vést studenty k uvědomění si nákladnosti a náročnosti péče o životní prostředí, problematiky nakládání s odpady, odpovědnosti za udržení prostředí, ve kterém žijí.
6. Zlepšit materiální vybavení školy v oblasti laboratorní techniky, moderních technologií a programového
vybavení a v možnostech sportovního vyžití studentů.
7. Vést studenty k péči o přírodní prostředí, k vnímání estetické funkce krajiny.
8. Vést studenty k získání dovedností k práci s moderními technologiemi (GPS, zpracování video a
fotodokumentace) a laboratorní technikou.
9. Pořídit učební materiály pro výuku environmentální výchovy a souvisejících předmětů.
Stručný obsah projektu:
Projekt je zaměřen na modulovou terénní výuku. Studenti si prohloubí znalosti a získají nenásilnou atraktivní formou dovednosti a postoje z oblastí environmentální výchovy, zeměpisu, biologie, geologie, chemie, tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, ale také dějepisu a společenských věd. Většina aktivit bude probíhat v terénu, tam studenti získají podklady, které pak zpracují v projektových dnech. Náplní pobytů v terénu bude získávat video a fotodokumentaci přírody, vzorky hornin a vody, určovat tvary povrchu Země, pozorovat biocenózy, činnosti člověka v krajině, možnosti rekreace, ale také problematiku znečištění a odpadů. Navíc budou studenti vedeni k aktivnímu pobytu v přírodě a budou rozvíjet zdravý životní styl, získávat vztah k přírodnímu prostředí a vnímat estetickou funkci krajiny. Z pořízených dokumentů se vytvoří prezentace, které se dále budou používat v uvedených předmětech a při mimoškolní činnosti (např. promítání tras při tréninku na školních cyklotrenažerech).
Klíčové aktivity projektu:
1. Abiotické podmínky prostředí
2. Biotické podmínky prostředí
3. Vliv člověka na krajinu
Články
Jedeme na výlov
Přínos pro cílovou skupinu:
1. Studenti budou:
- získávat návyky ke zdravému životnímu stylu, vztah ke sportu
- aktivní formou poznávat přírodní prostředí v okolí Rájce-Jestřebí a dalších zajímavých regionů ČR
- získávat dovednosti v práci s laboratorní technikou a moderními technologiemi, při mapování s GPS, prací s topografickými mapami, využívat ICT ve výuce jiných předmětů
- vnímat estetickou hodnotu krajiny, získávat vztah k přírodnímu prostředí
- učit se nakládat s odpady, uvědomovat si přínos třídění odpadů na udržitelný rozvoj
- moci využívat pořízená kola při školních akcích i mimoškolních aktivitách, dále se zatraktivní trénink na cyklotrenažerech, které má již škola k dispozici
- mít atraktivnější výuku zaměřenou na zdravý životní styl a environmentální výchovu
2.Učitelé budou:
- mít připraven systém terénních cvičení a projektových dnů pro environmentální výchovu
-mít připraveny výukové materiály a pracovní listy k projektovým dnům
- mít lepší materiální vybavení pro práci v přírodovědných předmětech a tělesné výchově
- moci využívat moderní technologie a informační techniku ve výuce
- moci se vzdělávat v práci s moderními technologiemi
- mít připravenou zajímavou výuku k rozvoji dovedností a postojů studentů, pomocí které budou moci snáze motivovat studenty, a tím naplňovat cíle ŠVP
Seznam všech vytvořených terénních cvičení, terénních kurzů a projektových dnů. Všechny vytvořené materiály jsou k dispozici na Gymnáziu a SOŠ Rájec-Jestřebí, o. p. s.
Výběrová řízení:
Číslo výběrového řízení a název | Dokumentace | Výsledek |
VŘ 23/11 - Dodávka horských kol a GPS navigací | - Výzva k podání nabídek - Zadávací dokumentace - Příloha č. 1 - Příloha č. 2 |
Výsledek řízení |
VŘ 26/11 - Dodávka fotoaparátů a videokamer |
- Výzva k podání nabídek |
Výsledek řízení |
VŘ 54/11 - Dodávka výpočetní a didaktické techniky |
- Výzva k podání nabídek |
Výsledek řízení |
VŘ 52/12 - Dodávka počítače a software pro zpracování filmů |
- Výzva k podání nabídek |
Výsledek řízení |
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY
.
mapa
Meteostanice