Hodnoticí systém
Škola si vytvořila vlastní hodnoticí systém, který vychází z forem hodnocení běžných ve světě.
Podkladem pro hodnocení jsou jednak písemné testy, jednak průběžné hodnocení práce žáka v hodinách a jeho domácí přípravy.
Studenti nejsou známkováni, ale bodováni. Body jsou na rozdíl od známek vždy kladnou motivací. Studenti navíc předem vědí, kdy píší test a kolik bodů dostanou za splnění zadaných úkolů a aktivit. Termíny testů i plán předepsaných aktivit jsou zveřejněny před začátkem školního roku, resp. pololetí.
Celkový výsledek – testů a aktivit dohromady – je uváděn v procentech. Procentuální hodnocení je doplněno slovním hodnocením studenta v každém předmětu. Smyslem slovního hodnocení je pomoci studentům i rodičům při odstraňování slabin nebo při rozvíjení talentu v určité oblasti.
Školní vysvědčení také umožňuje získat informaci o přesném zařazení studenta v každém jednotlivém předmětu v rámci třídy nebo skupiny. (Ukázka školního vysvědčení.)
Kromě tohoto specifického školního vysvědčení dostávají studenti v souladu se zákonem i běžné státní vysvědčení, kde je hodnocení uvedeno formou známek.
Podle inspekční zprávy z 22. 10. 1998 je systém hodnocení na škole „…nadprůměrně dobře propracovaný, má výrazně stimulující a motivující funkci, je přesný a má také mechanismy pro pozitivní ocenění i v případě neúspěchu…“
Většina prvků našeho hodnoticího systému je ve stále větší míře uplatňována i státní organizací CERMAT (Centrum pro maturitní zkoušku) při vyhodnocování výkonů u písemné a ústní části maturitní zkoušky a při přijímacích zkouškách na střední školy.
.
mapa
Meteostanice